در نقش مدیری جوان، جدی گرفته شوید

مراحل هشتگانه زیر را دنبال کنید تا احترام کارمندان، همکاران و شرکای تجاری خود را برانگیزید.

حضور نسل جوان در بازار کسب و کار امیدوارکننده است. بر اساس نتایج پژوهش‌ های اتاق بازرگانی آمریکا، روحیه کارآفرینی این نسل، دلیل ایجاد این چشم انداز مثبت است.
با استناد به آمار و ارقامی که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است، این نسل هر ماه ۱۶۰ هزار کسب ‌و کار راه ‌اندازی می‌ کند و ۲۹ درصد کارآفرین ‌ها بین ۲۰ تا ۳۴ سال سن دارند. تحقیقات نشان می‌ دهد ذهنیت خلاق و کارآفرین این نسل می‌تواند باعث رونق کسب ‌و کار و اقتصاد شود.
پس از مارک زاکربرگ با فیس‌بوک، اندرو میسون با گروپان و ایوان اسپیگل با اسنپ‌ چت، بسیاری از جوان‌ ها کسب ‌و کارهای شخصی خود را راه ‌اندازی کرده ‌اند و جریان‌ ساز شده‌ اند.
مدیریت حتی در بهترین زمان ‌ها سختی‌ های خاصی دارد، این مسئولیت برای جوان ‌ها به ‌خاطر بی‌ تجربگی،‌ سخت‌ تر و پرفشارتر است. اگر مدیران جوان این هشت مرحله را در نظر بگیرند، کارمندان مسن‌تر، همکاران و شرکای تجاری، آنها را جدی می‌ گیرند.

۱- کار را بشناسید
مدیران جوان باید تحقیق کنند و مطمئن باشند زیر و بم کارشان را می ‌شناسند.
آخرین مقالات را بخوانید، با کارشناس ‌های مربوطه ارتباط برقرار کنید و در کسب و کار مناسب خود غرق شوید. جواب این سؤال ها را پیدا کنید: چه کسانی در این زمینه نقش کلیدی را بازی می کنند و دلیل موفقیتشان چیست؟ چه فناوری هایی می‌توانند سکوی پرشی برای موفقیت شرکت باشند؟
وقت گذاشتن برای یادگیری جزئیات امور به دیگران نشان می‌ دهد که این مدیر کار خود را بلد است و معنی کسب و کار را می داند. شریل سندبرگ در کتاب زنان، کار و اراده‌ی رهبری می نویسد: «منفعت دانشی که با سختی به دست آمده باشد از آسودگی در جهل بیشتر است.» و درست می گوید. دانایی توانایی است، فراموش نکنید.

۲- پیش ‌قدم باشید
یکی از راه های مؤثر برای نشان دادن توانایی و اثبات نقش مدیریت، سخت کار کردن است.
اولین کسی باشید که وارد شرکت می شود و آخرین فردی باشید که شرکت را ترک می کند. در انجام کار نقشی مؤثر داشته باشید و نشان دهید که یکی از اعضای تیم هستید. تأثیرگذارترین روش برای کسب احترام این است که در کارها پیش ‌قدم باشید و به دیگران در کسب موفقیت کمک کنید.

۳- مشورت کنید
یک مدیر جوان ممکن است بعضی از مهارت های مدیریتی را آموخته باشد اما فقط احمق ها هستند که باور دارند همه چیز را می دانند، به ویژه وقتی هنوز تجربه ی ناچیزی دارند. مردم علاقه دارند مدیری را جدی بگیرند که به پیشنهادهای آنها گوش می کند و مشورت پذیر است.
بر اساس یک نظرسنجی که جامعه آماری ‌اش بیش از ۱۱۰۰۰ کسب و کار کوچک و متوسط در ۱۷ کشور بوده است، ۸۹ درصد مردم معتقد بودند مشاوره به آنها در موفقیت کمک کرده است. مشورت با دیگران و شنیدن پیشنهادهایشان باعث افزایش شانس موفقیت مدیر می شود. علاوه بر این، تمایل به یادگیری و پذیرفتن انتقاد سازنده، احترام مدیر را نزد مردم افزایش می دهد. متکلم وحده بودن باعث بیگانه شدن با اطرافیان و از دست دادن اعتبار حرفه ای می شود.

۴- مصمم باشید
مهم است که یک مدیر عزم راسخ داشته باشد. اگر مدیر جوان کارهای خود را به درستی انجام داده باشد، پس احتمال اینکه تصمیم صحیح بگیرد بیشتر است. حتی اگر این تصمیم توسط فردی باتجربه به چالش کشیده شود. مدیر باید نسبت به ارزش نظرات خود آگاه باشد. هرگز به این معنی نیست که مشورت نکند و یا به اشتباه خود اعتراف نکند، فقط نباید سریع عقب ‌نشینی کند.
اعتماد به نفس مدیر باعث می شود دیگران به نظراتش احترام بگذارند.

۵- آرام باشید
حفظ آرامش موقع فشارهای کاری یکی از نشانه‌های مدیریت موفق است. جهان تجارت پر است از چالش‌های گوناگون و لحظه‌ های پراسترس که رفتار مدیر در آنها قضاوت می شود. یک قدم به عقب بردارید، نفس عمیقی بکشید و همه چیز را در نظر بگیرید. اعضای تیم با دیدن آرامش رئیس خود، اعتماد و اطمینانشان به مدیریت شما بیشتر می شود.

۶- انتظارات را مدیریت کنید
قدرت رهبری به چگونگی مدیریت انتظارات بستگی دارد. با کارمندها درباره انتظاراتتان صحبت کنید و از آنها بپرسید انتظارشان از شما چیست؟ با برقراری ارتباط، مدیر و اعضای تیم می توانند به درک متقابل و اهداف مشترک برسند. در صورتی که این مدیریت موفق شود احترام و حمایت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

۷- ظاهری آراسته داشته باشید
شاید زیاد مهم به نظر نرسد اما ظاهر یک مدیر بسیار تعیین کننده است. لباس پوشیدن یک فرد، بسیاری از خصوصیات شخصیتی اش را آشکار می کند. معنی اش این نیست که باید در هر موقعیتی شق و رق و اتوکشیده ظاهر شوید. هر روز خود را در آینه نگاه کنید و از خود بپرسید آیا ظاهر من با کسب و کار و شخصیتم متناسب است؟

۸- شخصیت حرفه ‌ای‌ تان را توسعه دهید
در آخر، شخصیت حرفه ای بسازید. لازم است که یک مدیر بداند دوست دارد در جامعه چگونه شناخته شود و به سمت ساختن شخصیت حرفه ‌ای اش گام بردارد؛ تا فردی مصمم اما منصف، سختکوش و دقیق شناخته شود.
همانطور که مارک زاکربرگ می‌گوید: «سؤال این نیست که ’ما می خواهیم چه چیزی درباره مردم بدانیم؟‘ سؤال این است که ’مردم می خواهند چه چیزی درباره خودشان به ما بگویند؟‘»
اینکه یک مدیر جوان چگونه خود را معرفی می کند بر نظر دیگران تأثیر می گذارد. مدیریت نتیجه تجربیات گذشته، شکست ها و موفقیت هاست. خود را در شرایط مناسب قرار دادن و واکنش های به موقع نشان دادن شخصیت مورد نظر را می سازد.

منتشرشده در mbanews
لینک کوتاه: https://foadsadeghian.ir/s661

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *